.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در پس بی خیالی مدیران آب و فاضلاب استان ؛
آب آشامیدنی فریدونکنار تیره و آلوده است / مسئولان کجا هستند؟!
شمال نیوز : یک شهروند فریدونکناری هم به شمال نیوز گفت : مراجعات مکرر ما به اداره آب و فاضلاب نتیجه ای نداشت و حتی بارها با شرکت آب و فاضلاب استان هم خماس داشتیم تا مشکل را حل کنند اما مدیران استانی هم پاسخگو نبوده و بی خیال هستند ......
آب آشامیدنی فریدونکنار تیره و آلوده است / مسئولان کجا هستند؟! شمال نیوز : مردم شهرستان فریدونکنار این روز‌ها به خاطر تیرگی و آلودگی آب آشامیدنی ، به شدت نگران سلامتی خود و خانواده هایشان هستند .

به گزارش شمال نیوز ، فریدونکناری ها معتقدند ، آب آشامیدنی سالم و شفاف حق قانونی و طبیعی آنان است و مسئولان باید در این خصوص تلاش بیشتر نمایند .

یک خبرگزاری وضعیت نابسامان آب آشامیدنی در فریدونکنار را اینگونه توصیف کرده است :

فرقی ندارد در کدام یک از محله‌های فریدونکنار سکونت داشته باشید، از خیابان شهدا گرفته تا خیابان‌های ساحلی، امام خمینی(ره)، نامجو، بلوارهای نماز، جمکران، پارک لاله، شهرک شهید رجایی و بسیاری معابر و محله‌های کوچک و بزرگ دیگر از روز گذشته مبتلا به دردی مشترک هستند و آن هم اینکه آب غیر قابل آشامیدنی در لوله‌های منازل جریان دارد.

آب گل آلود و زنگار زده که معلوم نیست از کجا و چرا این‌گونه مهمان ناخوانده فریدونکناری‌ها شده حالا مسافران را هم یا فراری داده و یا به سمت هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌های مرکز شهر سرازیر کرده و تا برای مصارف آبی خود آب معدنی بخرند.

به نظر نمی‌رسد تا این لحظه مشکلی از حیث تأمین آب معدنی در شهر وجود داشته باشد اما اینکه در دهه ۹۰ مجبور باشید برای استحمام و یا حتی شستن دست و صورت خود از آب معدنی استفاده کنید کمی بیش از حد قابل تامل و البته تعجب است.

هرچند تاکنون فریدونکناری با تماس‌های مکرر خود پیگیر ماجرای آب‌های تیره در لوله‌های آب شهری شده‌اند اما تاکنون پاسخ دقیق و درستی دریافت نشده و کار حالا به جایی رسیده که شهروندان فریدونکنار در شبکه‌های اجتماعی و در صفحات شخصی خود با مضامین لوله‌کشی نوشابه بدون گاز در فریدونکنار و بفرما شیرکاکائو مجانی و لوله‌کشی این مساله را با طنزی تلخ گره می‌زنند.

یک شهروند فریدونکناری هم به شمال نیوز گفت : مراجعات مکرر ما به اداره آب و فاضلاب نتیجه ای نداشت و حتی بارها با شرکت آب و فاضلاب استان هم خماس داشتیم تا مشکل را حل کنند اما مدیران استانی هم پاسخگو نبوده و بی خیال هستند .

وی که به شدت برای سلامت خانواده خود نگران بود افزود : مسئولان ، حداقل در این شرایط بسته های آب معدنی و آشامیدنی را در شهر توزیع کنند تا سلامت کودکان و خانواده ها به خطر نیفتند .

یکی از مسافرانی که از همدان به فریدونکنار سفر کرده است در گفتگوی کوتاه با خبرنگار ما اظهار داشت : قرار بود ما  5 شب در فریدونکنار اسکان داشته باشیم اما با این وضعیت آب که حتی استحمام هم با آن غیرممکن است یک شب بیشتر در این شهرستان زیبا نمی مانیم .

این هموطن ادامه داد : واقعا برای مسئولان استان مازندران متاسفم که به فکر مردم نیستند و حتی در اصلی ترین نیاز مردم یعنی آب نیز در تنگنا قرار دارند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 9 مرداد 1396
انشالله در دولت دوازدهم همه این مدیران بی خیال عوض شوند تا خیال مردم جمع شود . متاسفانه آب و فاضلاب مازندران از ضعف مدیریتی رنج می برد . مدیران ارشد استان ورود کنند
فریدونکناری 9 مرداد 1396
آقای استاندار کجایی ؟ دقیقا کجایی ؟
بچه محل 9 مرداد 1396
من شنیدم بخاطز اتش سوزی تو برق امل و چاهای اب شرب فریدونکنار تو امل هست برقشون قطع شد به این روز دچار شدن
نا شناس 9 مرداد 1396
روحانی متشکریم اینه دولت اصلاح طلبها همه جارو گند زدن
نا شناس 9 مرداد 1396
هنوز کو تازه اولشه
سواد هی 9 مرداد 1396
آب مارو می خوان ببرن سمنان خودمون آب نداریم.
علی اکبر 9 مرداد 1396
براساس تحقیق میدانی که از اکثر منازل شهر فریدونکنار انجام شد نود درصد منازل فریدونکنار پمپ آب دارند و حدود هشتاد درصد آنها هیچگونه مخزنی ندارند و مکش آب توسط پمپ مستقیما از لوله آب شهری می باشد و به همین دلیل آب شهر فریدونکنار در اکثر اوقات جیره بندی و قطع می باشد و به علت مکش مستقیم آب از درون لوله شهری و نبود مخزن و یا تانکر آب در کنار پمپ آب های خانگی این اتفاق می افتد . لذا نیازمند است تا مامورین اداره آب به تک تک منازل رفته و به مردم جهت نصب مخزن و یا تانکر آب در کنار پمپ آب اخطار لازم را بدهند ..تا مشکل آب شرب شهر فریدونکنار حل شود...
روابط عمومی آبفای شهری مازندران 10 مرداد 1396
در پی انتشار گزارشی با موضوع" تیرگی آب شرب مردم فریدونکنار" در برخی از سایتها و پایگاه های خبری استان مازندران مورخ 9/5/96 به استحضار می رساند:
با گرم شدن و افزایش دمای هوا، میزان مصرف آب توسط مشترکین نیز افزایش می یابد که این امر باعث کمبود آب در برخی از نقاط شهری می شود. برخی از شهروندان برای رهایی از این مشکل، اقدام به نصب پمپ هایی می نمایند که مستقیما از شبکه توزیع آب دریافت می کند، این امر منجر به افت فشار آب در شبکه و اختلال در برنامه های حفظ و بهبود کیفیت آب منجمله شست وشو و تخلیه رسوبات از خطوط آبرسانی به صورت دوره ای می شود . این عوامل باعث افت کیفیت وکدورت آب می شود.
از سوی دیگر به دلیل تقاضای زیاد مصرف آب در فصل گرم، امکان ذخیره سازی آب و ته نشینی رسوبات واملاح غیرمحلول در مخازن ذخیره آب شرب وجود ندارد بنابراین مشترکین محترم با تغییراتی درظاهر (شفافیت ) آب مواجه می شوند.
برای برون رفت از این مشکل توصیه می شود شهروندان محترم ضمن رعایت مصرف بهینه آب، در استفاده از تجهیزات غیرمجاز که منجر به تقویت فشار آب منازل می شود مانند نصب پمپهای غیرمجاز پرهیز نمایند تا توزیع عادلانه آب همراه با کیفیت مناسب برای تمامی اقشار جامعه فراهم شود.
گفتنی است شرکت آبفاشهری مازندران در راستای حفظ و ارتقای کیفی آب به صورت دوره ای اقدام به تخلیه رسوبات و یا شست وشوی شبکه و مخازن ذخیره آب می نماید چناچه مشترکین با مشکل کدورت و یا وجود رسوبات در آب مواجه می شوند می توانند از طریق ارتباط با امور آبفای همان شهر و یا با شماره 33214680 تقاضای شست و شوی شبکه نمایند.
روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.